Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je pondělí 20. 5. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Stropnický: Změnou v regulaci reklamy jsme vyhověli námitkám ÚOHS

Toto jsou komerční sdělení. Vz24.cz neovlivňuje obsah komerčních sdělení a není jejich autorem.

Stropnický: Změnou v regulaci reklamy jsme vyhověli námitkám ÚOHS

Stropnický: Změnou v regulaci reklamy jsme vyhověli námitkám ÚOHS

9.6.2015 17:19, Zdroj: ČTK

Praha - Změnou v regulaci reklamy, kterou přinášejí nové stavební předpisy, vyhověla Praha námitkám Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Nechtěla dát záminku k tomu, aby úřad připravovanou novelu zrušil, nebo aby ministerstvo pro místní rozvoj zcela zrušilo možnost metropole mít vlastní stavební předpisy, řekl v rozhovoru s ČTK náměstek primátorky Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ). Někteří opoziční zastupitelé koalici kritizují za to, že v dnes schválené novele regulaci reklamy zmírnila.

"V situaci, kdy ministerstvo pro místní rozvoj připravuje novelu stavebního zákona, který dosud umožňuje Praze mít vlastní stavební předpis odlišný od celorepublikového, si město nemůže dovolit dopustit, aby jej kvůli ustanovením o reklamě antimonopolní úřad zpochybnil, nebo dokonce zrušil," řekl náměstek. "Přijít o možnost mít samostatný předpis by bylo pro hlavní město fatální a prosakují informace, že by ministerstvo mohlo nezapracované připomínky ÚOHS použít k tomuto kroku jako záminku," řekl v rozhovoru.

Antimonopolní úřad tvrdí, že původní předpisy regulovaly jen jeden formát reklamy, a tedy jen jedno odvětví podnikání. Novela se proto vztahuje nejen k regulaci billboardů, ale i reklamy menších formátů nebo plakátů na domech. "Reguluje tedy v souladu se zákony na ochranu hospodářské soutěže. Já si volný trh opravdu nevymyslel, prohlásil náměstek.

Stavební předpisy jsou prováděcím předpisem ke stavebnímu zákonu. Původní znění nedávno kvůli výtkám zrušilo ministerstvo pro místní rozvoj. Stalo se tak po bouřlivé mediální roztržce, kterou právě kvůli regulaci reklamy vyvolala billboardová lobby.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (20.2 + 38.8) *

Zpět na přehled