Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je pondělí 20. 5. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Ministerstvo začalo jednat s Kapschem o podobě součinnosti

Ministerstvo začalo jednat s Kapschem o podobě součinnosti

Ministerstvo začalo jednat s Kapschem o podobě součinnosti

26.5.2015 15:20, Zdroj: ČTK

Praha - Ministerstvo dopravy poslalo provozovateli mýtného systému v tuzemsku, společnosti Kapsch, desítky stran otázek na technickou dokumentaci k mýtnému systému a konkrétní požadavky na součinnost firmy se státem pro přípravu výběrového řízení na nového provozovatele. ČTK to dnes řekly dva informované zdroje, které si nepřály být jmenovány. Nezbytnou pomoc ze strany soukromé firmy při přípravě tendru ministerstvo přiznalo začátkem letošního roku. Seznam požadavků je ale prvním hmatatelným krokem, který v jednání dosud úřad učinil.

Stalo se tak navíc až poté, co si Kapsch a ministerstvo dopravy vyměnilo dopisy, ve kterých se firma a úřad vzájemně vyzívaly k činnosti. První schůzka kvůli vzájemné spolupráci se na ministerstvu uskutečnila letos 16. dubna. Šlo ale podle vyjádření obou stran pouze o "společenské" setkání, na kterém se konkrétní body spolupráce neřešily.

Stávající smlouva se společností Kapsch vyprší koncem příštího roku, nový provozovatel by měl poté mýtný systém spravovat dalších deset let. Koncem července má ministerstvo vládě předložit základní parametry výběrového řízení na nového provozovatele systému.

Materiál, který úřad firmě Kapsch odeslal, obsahuje v padesátistránkové příloze soupis konkrétních jednotlivých součástí systému s výzvou, zda může resort informace o něm poskytnout v rámci připravovaného výběrového řízení případným uchazečům o provoz výběru mýta. Dále materiál podle informací ČTK obsahuje návrh jednání o způsobu předání těchto informací a rovněž o dohodě na zaškolování budoucích pracovníků mýtného systému.

Podle předběžného harmonogramu schváleného vládou má ministerstvo dopravy vypsat výběrové řízení na nového provozovatele do příštího jara a smlouvu s vítězem soutěže podepsat v září. Pokud by výsledky soutěže nenapadl některý z neúspěšných uchazečů, bude mít vítěz tendru na vyzkoušení a spuštění systému tedy pouhé tři měsíce. Úřad spolu s blížícím se koncem smlouvy s Kapschem tuto dobu pro zprovoznění systému postupně zkracoval, původně uváděl potřebu systém testovat zhruba rok.

Podle dřívějšího vyjádření jednoho z uchazečů, provozovatele slovenského mýtného systému společnosti SkyToll, je na spuštění systému potřeba vyhradit alespoň osm měsíců. Kvůli nedostatku času ministr dopravy Dan Ťok ještě v březnu uváděl, že bude potřeba si od Kapsche takzvaně koupit čas. Tento požadavek se objevil i v první verzi materiálu k jednání vlády. Po nátlaku koaliční ČSSD nakonec tuto větu z materiálu úřad vypustil.

Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a části silnic 1. třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. Pro případ, že by současný provozovatel se státem nespolupracoval, počítá ministerstvo s vypsáním soutěže, která by nezohledňovala již vybudovanou infrastrukturu. Tím by ale byla znehodnocena investice ve výši šesti miliard korun, z nichž pět miliard připadá na náklady na vybudování mýtných bran a zbylá miliarda na palubní jednotky.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (3.0 + 22.4) *

Zpět na přehled